Denise down under

Mijn eerste blog!

Hallo allemaal

Daar is hij dan mijn eerste blog. Er zijn al weer twee weken voorbij maar wat zijn deze twee weken snel voorbij gegaan. Het begon allemaal op Schiphol toen ik toch echt afscheid moest nemen van mijn familie en voor het eerst een vliegtuig in stapte. Na een lange vlucht kwam ik op Hong Kong aan. Toen ik op een loungestoel was neer geploft kon ik door de grote ramen genieten van een mooi uitzicht op het vliegtuig en de bergen. Daar kon ik ook wel even de tijd voor nemen want ik had een overstap van acht uur op Hong Kong. Na het lange wachten (het vliegtuig vertrok een uur later dan gepland) ging ik dan toch echt op weg naar Perth. Dit zou weer een lange vlucht worden maar gelukkig zat er een Japans meisje naast mij van de zelfde leeftijd waarmee ik een leuk gesprek kon voeren. Zo kwamen we er achter dat zij echt geen hagelslag kon zeggen en dat ik echt helemaal niets van Chinese tekens snap.


Toen we boven Australië vlogen was het nacht dus was er niets anders te zien dan lichtjes van huizen. Nou eigenlijk dat ook niet eens want alleen bij de kust zag ik drie lichtjes en voor de rest was alles zwart, geen huis te bekennen hier in het Noorden.


Toen ik op het vliegveld van Perth aan kwam werd ik met open armen opgevangen door Marnix en Ieke.

Pas in de ochtend kwam ik er achter hoe mooi het hier is. Het huis van Marnix en Ieke is twee minuten van het strand vandaan dus elke keer als het even zonnig is ben ik op het strand te vinden. Dat is iets typisch Hollands want je ziet in de winter echt geen Australiërs op het strand.

Ook zijn ze het hier niet gewend dat er mensen fietsen, je mag dan ook gewoon op de auto weg fietsen. Dat met fietsen is ook wel een verhaal apart. Ging ik voor het eerst alleen met de fiets naar de trein. Bij de trein aan gekomen kan je, je fietst in een fietsenhok zetten. Je hoeft alleen maar je trein pasje voor de lezer te houden om de deur te open, easy toch? Ik mijn fiets netjes op slot zetten en houd mijn pasje weer voor de lezer maar de deur blijft dicht. Nee hè, heb ik weer sta ik daar in het fietsenhok om half zeven S’ochtends in het donker en er was helemaal niemand te bekennen. Ik op het hulp knopje drukken maar niemand nam de telefoon op. Toen kwam er opeens een man langs. Sir could you help me I’am locked up. Meneer probeerde mij er uit te krijgen maar dat lukte hem ook niet dus hij ging bij het loket om hulp vragen. Een paar minuten later kwamen daar twee manen uit gelopen die al lachend naar mijn toe kwamen en die riepen dat ik vijf jaar opgesloten zat in de gevangenis. Oké daar kon ik ook wel een beetje om lachen. Zij konden mij zonder problemen bevrijden uit het fietsenhok en toen kwamen we er achter dat mijn pasje was gebroken en dat hij daarom niet werkten. Ik mocht van hun zonder kaartje instappen zodat ik in Perth mijn kaartje kon laten maken. Zo weer iets van mijn bucketlist af….


Kortom je kan wel zeggen dat het twee drukke weken waren met veel nieuwe indrukken, veel nieuwe dieren zien zoals de blue bottle jelly fish, een blauwe doorzichtige kwalletje dat je hier heel veel ziet liggen op het strand en de papegaaien die hier overal zitten. Ook moest ik veel dingen regelen en heb ik een busje gekocht. Ja, mensen deze meid is nu trotse eigenaar van een blauw hippie busje. Marnix noemt het “van Bluey" (van betekend busje in het Engels en voor de rest kan je denk ik wel raden waarom hij hem zo noemt), maar over de naam valt nog te twisten….


Reacties

Reacties

Enno

Hoi Denise , wat leuk om jouw avonturen op afstand mee te beleven en wat leuk geschreven!Veel veilige kilometers in jouw Van!!

Anne-Marleen Pakvis

Wat een leuk verhaal Denise. Ik wens je een fantastische tijd in Australië.

Kirsten

Ik hoor je het betrekken! ? Leuk geschreven en je hebt inderdaad lekker al wat meegemaakt in de eerste twee weken.
En gefeliciteerd met je auto/busje. Ziet er cool uit! Dat je naar veel veilige kilometers met je "van" kan maken.

Kirsten

Betrekken moet natuurlijk zijn "vertellen" ?

oma

Heel goed! Niet in paniek raken als je opgesloten zit. Mijn duikmeester zei altijd: "STOP! Eerst nadenken."

johan van winkelhoff

Elke week kijk ik uit naar het vervolg en wat je dan weer beleefd hebt

Kim

Aaahhhhhh super leuk!!!
Ik ben trots op je zussie ❤️?
Nog wel ff oefenen met autorijden
Ly kusjes

Maaike

Leuk geschreven Den!
Maar goed dat ik vaak de verhalen pas achteraf hoor?.
Love you?

Adam

Nou links blijven rijden He ?!
Ik zou zeggen; On The Move?

Opa V.

Ik raak steeds meer onder de indruk van mijn reislustige bijdehante kinderen en kleinkinderen. Was ik in mijn tijd kennelijk al wat bijzonder door in het buitenland op vakantie te gaan, eerst 's winters skiën en later ook zomers met een tentwagen....., nu zie ik kinderen en kleinkinderen all over the world. Niet alleen Europa, maar ook Zuid Afrika, Australië en de andere kant op USA of te wel nu San Francisco. Eén ding blijft: die hele wereld is Gods wereld, waar je ook bent en hoe je ook gaat.
Maar, Denise, een mooi verhaal, en je leert er veel van, nl. ter plekke problemen onder ogen zien en (crea) oplossen. Veel leer en kijk plezier.

Edith Verkade

Gave verhalen, Denise! Leuk om zo mee te lezen. Leuke bus! Veel veilige kilometers en veel plezier!

Suus

Ahh Super cool!! Echt leuk om te lezen wat je hebt meegemaakt! (Ben wel een klein beetje jaloers, zeker op je wagentje ?)

Oma ver

Dag dappere griet.Leuk om zo al je belevenissen mee te maken.Zo kunnen we toch met je mee reizen.?

Sophie

Super leuk allemaal!! En wat gaaf zeg, dat busje. Lekker Touren :) Geniet d'r van meis!

Ytje

Super stoer meid! Heel gaaf busje: ik zou hem de fish tank of shark tank noemen!
Succes met links rijden. Mijn broer ging daar flink de mist mee in toen hij daar was :-) Hopelijk vindt je ook snel een leuke reisgenoot. Veel plezier!

Lydia

Leuk om met je mee te reizen... eh... lezen. Houd ons maar op de hoogte, erg leuk! Succes met je blauwe huisje (superleuk) en veel reisplezier verder.

Tanja

Ha Denise,
Ontzettend gaaf! Tof dat je dit avontuur aangaat. Ha, ha, jij bent overigens wel één van de stoere meiden uit de familie hoor... doen je niet veel na! Geniet!
Liefs.

Daan

Heel erg leuk geschreven Den.
Ik hoop nog veel leuke verhalen van je te lezen. Zo gaaf dat je gewoon je eigen busje hebt veel plezier ermee en natuurlijk ook veel plezier met je reis. ??

Corinda

Whaaa super vet! Echt zo'n mooi land, ik ben wel een beetje jaloers! Leuk busjes en die kwal man...giftigste ter wereld tegengekomen, zolang je die maar niet aanraakt haha. Geniet ervan!

Roos

Echt lef heb jij zeg! Veel veilige km's in je toffe, coole busje. X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!