Denise down under

De eerste dagen in mijn busje.

Ja nu is het toch echt begonnen, daar ging ik dan samen met mijn reispartner Marylou (een Duits meisje van 19) in mijn van op weg naar het avontuur. De weg vinden was niet moeilijk want er is maar een snelweg richting het Noorden. De eerste stop was bij een national park waar je de pinnacles kon zien. De weg was alleen heel erg hobbelig aan het begin en we wisten niet of we dit wel konden doen met ons busje. Dus vroegen we of het te doen was aan een man die net terug kwam. Volgens hem konden we het wel doen dus wij al hobbelend veder.

Het uitzicht was erg mooi, een woestijn met allemaal piramide vormige stenen. Toen we weer op de weg terug waren reden we over een grote hobbel en hoorde ik op eens iets uit het busje komen. Ik ben snel uitgestapt en zag dat er heel veel vloeistof uit het busje kwam. Ik dacht nee hè lekker dan de eerste dag en we hebben nu al problemen met ons busje. De twee mannen die achter ons reden stapte snel uit om te helpen. Toen kwamen we erachter dat het waarschijnlijk water was en een van de mannen vroeg ons de schuifdeur te openen. Ja , hoor dat was het onze water jerry can was opengesprongen door de hobbelige weg en liep nu in een grote straal uit het busje. Toen konden we weer met een gerust hart instappen en richting onze slaaplek rijden.

Dit was een bush camping en het was ook echt een bush camping ergens langs de weg op een open plek. We stonden er helemaal in ons eentje het enige gezelschap dat we hadden waren de vele dode kangaroos aan de kant van de weg. Maar ja we zijn backpackers en we hebben niet veel geld, maar de vele sterren die we ’s nachts zagen maakte het weer helemaal goed.

Toen we in Geraldton aankwamen zagen we op de parkeerplaats waar we gingen overnachten nog vijf andere busjes staan. Dit varieerde van schattige volkswagen busjes tot busjes die bijna uit elkaar vielen en die elkaar nodig hadden om op te starten. Dit laatste busje was van een groepje Engelse jongens die het busje tegen moesten houden als ze hem starten anders reed hij weg. Je kan het wel raden dat was lachen. S’ avonds zaten we met de eigenaren van alle busjes in een grote kring, muziek erbij en praten maar. Over de verschillende culturen (Australisch, Belgisch, Engels, Duits) over het werk dat ze gedaan hebben en heel veel sterke verhalen.

Vanaf Geraldton vervolgde we onze trip naar Kalbarri daar hebben we hele mooie kliffen gezien en hebben we in het national park genoten van het super mooie uitzicht, the natural window, de gorges en hebben we een leuke wandeling naar de rivier gemaakt al klimmend en klauterend over de stenen en ladders. Ook hebben we het voeren van pelikanen meegemaakt. Toch wel apart dat pelikanen hier hele gewone vogels zijn. Het waren dus te gekke eerste dagen waarin we heel veel gezien hebben. Ik ben benieuwd wat we nog meer gaan zien.

Opa V

Leuk zo je eerste dagen op reis mee te maken.
Nu gaat het echt gebeuren. Problemen onderweg tegen komen en oplossen.
Ook wel spannend om zo maar met z'n tweeën de nacht door te brengen, e.d.
Fijn dat je een mede reisgenoot hebt.
Moet nog wel even nakijken wat pinnacles e.d. betekent, maar daar leren we weer van.
Groet uit Vlaardingen.

Daan

Heel leuk Den!
Ook leuk dat je een reis partner heb gevonden. En ook al andere backpackers hebt ontmoet.
Veel plezier met de rest van je reis en hoop snel meer van je te horen.
??

Johan van Winkelhoff

Spannend allemaal zeg. En leuk om te horen waar je allemaal al bent geweest. Voor ons echt een feest van de herkenning. Australië is echt een groot land hè?! Kunnen die andere backpackers ook iets vertellen over hoe zij aan dollars komen? Zo'n internationaal gezelschap heeft toch wel wat!

Edith

Hoi Denise. Leuk om te lezen weer! Fijn dat je een reismaatje hebt gevonden. Suc6 en veel plezier weer! Xxx

Maaike

Leuk verhaal Den!!!!
Super trots op je dat je het allemaal doet!!!?

Kirsten

Super leuk weer om te lezen wat je allemaal meemaakt!

Jaloerse Pa

Het mooie ervan is dat jouw sterke verhalen ook gewoon in de kring gegooid kunnen worden!
Gebeten door een teek zo groot als een koala! Ik moest er gewoon een salty bijhalen om hem ervan af te bijten! Echt gebeurt, toch buddy?!
Super gaaf om te horen dat je je rugzak nu al aan het vullen bent.

Susan V

Ha Denise!! Goed bezig?Geniet van deze Toffe Tijd en maak mooie herinneringen in Gods mooie natuur onder Zijn sterrenhemel❤Je bent een bikkel!! X Tante Suus;)