Denise down under

Diving the Great Barrier Reef

Magnetic island is een eilandje vlak bij Townsville en heeft hele mooie stranden. Je kan met de bus over het eiland en zo kwam ik bij het strand en toen ik daar een strandwandeling maakte kwam ik een man tegen die daar woonden en die mij een lift wilde geven naar de andere stranden en mij onderweg van alles liet zien. Het snorkelen daar was erg mooi. Ik heb heel veel vissen en zelfs een paar roggen gezien. Na het strand wilde ik weer terug gaan met de bus, maar twee meiden die ook op de bus aan het wachten waren vroegen of ik de koala walk gedaan had. Uhm, nee niet echt. Dat wil je natuurlijk niet missen, dus ik terug lopen en met moeite de koala walk doen, ik had namelijk twee mega blaren op mijn voeten van al het wandelen, maar het was het allemaal waard. Ik ben twee koala’s tegen gekomen, unreal om ze in het echt te zien. Met zonsondergang ging ik weer terug met de ferry en liet ik magnetic island achter mij. De weg naar Cairns bestond uit palmbomen, hele mooie stranden met nog meer palmbomen en kokosnoten die aanspoelde op het strand. Er waren onderweg heel veel bordjes die waarschuwde voor overstekenden cassowarys (die ik overigens nergens zag rondlopen) en heel veel regenwoud. Cairns was een stad vol met backpackers, waar ik leuke mensen heb ontmoet en er is een super leuk buitenzwembad aan de rand van de zee. Dit zwembad is er omdat je bij Cairns niet in de zee kan zwemmen omdat je dan krokodillen en jellybox fishes tegen komt.

Toch heb ik the Great Barrier Reef van dichtbij gezien, want vanaf nu kan je mij een gecertificeerde duiker noemen! Ik heb een duikcursus van vijf dagen gedaan waarbij we twee dagen in het zwembad geoefend hebben en drie dagen en twee nachten op een boot. Het waren lange dagen en ik kwam er achter dat duiktermen in het Engels erg lastig zijn, maar wat was het geweldig om te duiken en echt tussen al die mooie vissen en schildpadden te zwemmen. Zo kwam er een keer een schildpad op mij af zwemmen en besloot hij toen hij bijna tegen mij aanzwom om toch maar over mijn hoofd te zwemmen. Ook heb ik een nachtduik gedaan. Dit was het engste maar leukste wat ik gedaan heb. We kregen allemaal een zaklamp mee en daar gingen we, ik met een ander meisje achter de gids aan het was super donker. Na dat ik er een beetje aan gewend was, was het erg rustgevend en zagen we allemaal gave vissen zelfs een schildpad die zo groot was als een eettafel! Toen draaide de gids zich om en maakte hij met zijn hand het gebaar van een vin en moeste we onze zaklampen uit doen. Ik snapte niet wat hij bedoelde, maar toch volgde ik hem. Opeens scheen hij met zijn zaklamp voor zich en zag ik dat er allemaal haaien om ons heen zwommen. Super cool natuurlijk maar ik vond het ook niet erg dat we daarna uit het water gingen.

Toen ik weer terug was kwam ik er achter dat ik met een foto in de krant van Cairns stond. Die foto was tijden de duikles in het zwembad gemaakt.


Na de duikcursus ging ik op weg naar het Daintree rainforest. Ik moest met de ferry over een river en daarna reed ik over hele smalle wegen met veel scherpe bochten. Een hele mooie route door het rainforest en onderweg heb ik allemaal boardwalks gedaan en kon ik het rainforest van dichtbij bekijken en ook alle spinnen, bush turkeys en zelfs twee keer een cassowary, dat is een soort van grote vogel die er uit ziet als een dinosaurus en eigenlijk best wel gevaarlijk is, maar er erg mooi uitziet.’ S nachts heb ik bij een vrouw in de tuin overnacht, in ruil voor een beetje hulp in de tuin, dit hield in twee bloempotten verplaatsen en dat vond ze wel weer genoeg voor de dag.

Na het rainforest ging ik richting de cattle station (boerderij met ongeveer 11000 koeien, 15 paarden en 15 honden) over mijn avonturen op de farm zal ik later meer vertellen.

Reacties

Reacties

Roos

Wat jij allemaal meemaakt! Coole blog weer Denise X tante Roos(leuke foto's ook via fb)ome Guus, Levi Julian en Yoeri

Angelien

Geweldig he duiken......

Daddy

Be strong enough to stand alone, smart enough to know when you need help and brave enough to ask for it.

Love you!

Aunty

Krijg t er al benauwd van bij t lezen! Night diving!! Geef mij maar een kite :) ieder zn ding :) have fun at the east coast, you deserve it xx

Zoef

Wauw amazing! Echt super gaaf en superstoer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!