Denise down under

emu, dolfijnen en thongs

Nog nooit in mijn leven heb ik zoveel schelpen gezien. De naam zegt het ook al Shell beach. Shell beach bestaat uit duizenden witte schelpen en het is ook best wel een marteling om hier met je blote voeten over het strand te lopen.Toen we Shell beach bekeken en bewandeld hadden gingen we naar onze overnachtingsplek. Dit houd in een plek aan het strand waar je geen bereik hebt en waar we helemaal in ons eentje waren. Heerlijk langs het water lopen, dolfijnen zien en van de zonsondergang genieten. The only downside van deze plek was dat we om zes uur al in het donker vertrokken omdat we de ranger niet tegen wilde komen, we wisten namelijk niet zeker of we online moesten registreren dat we hier hadden overnacht.

Toen we aankwamen in Monky Mia zagen we gelijk al de dolfijnen (daar staat money Mia bekent om). Heel bijzonder om dolfijnen op een halve meter afstand te zien en dit keer niet in het dolfinarium maar in het echie.

Het leuke van reizen in een busje is dat je op elke plek steeds weer dezelfde mensen tegen komt zo hebben we vrienden gemaakt met een Engels en Nederlands koppel die dezelfde route doen als ons.

Op de camping in Monky Mia hebben we vrienden gemaakt met een groepje Australische meiden die ons gelijk Australische slang geleerd hebben, want ik kon volgens hun echt geen flipflops zeggen dan wist iedereen gelijk dat ik een toerist was. Nee, in Australië zeg je thongs inplaats van flipflops, g’day en niet hello en gebruik je woorden als heaps en dodgy heel vaak.

Ook heb ik deze week geleerd dat het niet verstandig is om eieren in je broekzak te stoppen. Ik wilde een eitje bakken voor mijn ontbijt. Het eerste eitje brak al toen ik er naar keek. De andere twee eieren stopte ik snel in mijn broekzak want ik had mijn handen vol met pannen en ander kookgerei toen ik bij de gas bbq aankwam (die hebben ze hier overal staan en daar kan je gewoon gebruik van maken) voelde ik dat er een eitje brak in mijn broekzak. Snel deed ik mijn broek uit daar liep ik dan in mijn onderbroek over de parkeerplaats. Niet dat het wat uitmaakte want er was daar toch veder niemand.

Onderweg naar Coral Bay hebben we heel veel dieren gezien. Emu’s die heel leuk lijken totdat je eten hebt en ze het van je willen stelen en niets hun tegen houd. Ook heb ik mijn eerste kangaroos gezien. We hebben zelfs een lizard en een grote varaan gezien.

In Coral Bay zijn we een paar dagen gebleven daar konden we heerlijk op het strand liggen en geweldig snorkelen.ik heb heel veel verschillende vissen gezien, een rog en zelfs een schildpad. Ik probeerde de schildpad nog te volgen, maar wat zijn die dieren snel in het water.

Ook de walvissen zijn hier goed te zien vanaf de kant.

Kortom het was een geweldige week met veel nieuwe vriendschappen, veel strand en heel veel dieren.


Reacties

Reacties

Aunty

Wow! Amazing! Haha ja eieren in je broekzak is een beetje dodgy ? En messy!! (Nog een nieuw slang woord)
Misschien kom je binnen kort nog wel meer Nederlandse koppels tegen only wearing shorts and thongs ?

Kirsten

Geweldig! ?
Leuk dat je ook een paar dagen aan het strand hebt gestaan.
En heel bijzonder allemaal. Tof dat je dat allemaal mee mag maken.

Daan

Heel vet om al die dieren in het echt te zien nu en dan ook nog zo dicht bij. Op het strand liggen is altijd fijn! Geniet ervan ?

Oma ver

Nou Den wat een belevenissen allemaal?Ik geloof dat ik nog Engels moet gaan studeren?Leuk hoor dat je ons zo mee laat genieten.Jammer van je eitjes?Je was zeker gelijk door je voorraad heen?Niet even naar de MCD om nieuwe te halen?Fijn dat jullie ook andere mensen ontmoeten met het zelfde doel, je kan altijd eens overleggen met elkaar.Met je Hemelse Vader als reisleider goede reis.
.

Nathalie

Leuk Den, super gaaf ook al die dieren zo in het echt. Stiekem wel een beetje jaloers op al je foto's en verhalen maar het is je gegund.
Nog veel reis en kijkplezier xxxxxx

Marian Vleesenbeek

Wouw Denise dat klinkt heerlijk! Gaaf dat je al deze dingen mee mag maken!

Simon

Super gaaf ,geen woorden voor,ik had het ook wel willen doen, maar geen lef denk ik ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!